Відкриті уроки


Здорова математика. Додавання і віднімання звичайних дробів
Формування компетентностей:
Ø  предметна компетентність: узагальнення і систематизація знань учнів із теми «Додавання і віднімання дробів»; удосконалення вмінь розв’язувати задачі із даної теми; уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань, розвивати обчислювальні навички,  демонстрація в  тісному зв'язку предметів;
Ø  ключові компетентності:
·         спілкування державною мовою – ставити запитання і розпізнавати проблему, чітко, лаконічно формулювати думку;
·         математична компетентність – оперувати числовою інформацією, встановлювати відношення між реальними об’єктами довкілля;
·         екологічна грамотність і здорове життя   формувати поняття про здоровий спосіб життя і факторах, що зміцнюють і руйнують здоров'я;
·         спілкування іноземними мовами;
·         уміння вчитися впродовж життя - показати математику як цікаву науку, перетворити заняття в незвичайний урок, де може проявити себе кожен учень.

Обладнання уроку: ПК, мультимедійне обладнання, презентація до уроку, картки із завданнями групам.


Хід уроку
І. Організаційний етап. Створення робочої атмосфери на уроці
Дуже важко уявити життя людини без математичних  знань. Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості, уяві, здатності до міркувань.



ІІ.   Перевірка домашнього завдання, демонстрація проектів
Учні вдома готували проекти-демонстрації на тему: «Звичайні дроби у нашому житті». Виступ учнів з проектами.

ІІІ. Актуалізація опорних знань
Пропоную вам відгадати загадку. Слово-відгадка буде одним з ключових слів нашого уроку. У вас є три спроби. Увага, загадка:
-          це – дрібні свинцеві кульки для стрільби з мисливської зброї
-          це – часті, переривчасті звуки, наприклад, «барабанний…»
-          він  може бути правильним чи неправильним, звичайним чи десятковим.
Це слово – дріб. Чому це слово ключове на нашому уроці? Тому що темою нашого уроку є «Додавання і віднімання звичайних дробів».

ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

1.   Постановка проблеми
«Одного разу Сократа запитали:« Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава? »Великий мудрець відповів:« Ні багатство, ні слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший хворого короля! ». Отже, що мав на увазі мудрець, сказавши ці слова?
Учні: «здоров'я», «про здоровий людину», «краще бути здоровим, ніж багатим».
Вчитель: Звичайно ж, здоров'я! Кожному від народження дається найцінніший дар — життя.  І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.
Проблема збереження і зміцнення здоров'я населення країни завжди була актуальна і глобальна.  Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів. Яких? (куріння, алкоголь, лінь, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість).  Вдумайтеся в цифри: 𝟏𝟑𝟐𝟎 чоловіків і 𝟏𝟒 жінок палять; 𝟕𝟏𝟎чоловіків і 𝟏𝟐𝟐𝟓 жінок вживають алкоголь; 𝟏𝟗𝟓𝟎хлопчиків і 𝟑𝟓 дівчаток не займаються спортом
Тому мета нашого уроку - не тільки отримати уявлення про те, що таке здоровий спосіб життя, але і задуматися про необхідність бути здоровим. А допоможе нам в цьому математика і наші знання , частково ті, що вже маємо і ті, що сьогодні здобудемо.
Отже, почнемо наш урок, девізом якого послужать слова «Я обираю життя!».

2.   Відпочинок на уроці. Релаксація
►►Психологічна фізкультхвилинка „Настрій”
     Діти починають ходити по кімнаті, відчуваючи власне тіло.
*      Подумайте про власний настрій, у якому ви починали вправу. За допомогою ходи продемонструйте різний настрій. Кожен рух виконуйте протягом 15-ти секунд.
Рухайтесь як:
*      дуже втомлена людина;
*      щаслива людина, яка отримала радісну звістку;
*      людина, яка постійно чогось боїться;
*      геній, який отримав Нобелівську премію;
*      людина, у якої „нечиста” совість;
*      канатоходець, який рухається по дроту.
*      Повертаючись на своє місце, покажіть настрій, в якому перебуваєте зараз.

V. Узагальнення знань, умінь, навичок учнів
Сьогодні  ми спробуємо створити модель «здорової людини».
Щоб отримати продукт нашого уроку - Модель здорової людини, ми повинні вирішити ряд проблем.  Мета уроку буде досягнута через вирішення математичних задач.

3.   Робота в групах

I група - «Математика і здорове харчування»
  • Підліток, споживаючи їжу, на добу повинен вживати  кг вуглеводів,  кг білків та на   кг більше жирів, ніж білків. Яка кількість мінеральних речовин потрібна дитині?
  • Часник - дуже корисна рослина. Учені говорять, що якщо пожувати часточку часнику 1/20 години, то в роті не залишиться мікробів. Скільки секунд становить цей час?
  • Щоб приготувати корисний для здоров'я коктейль, треба змішати 200 г молока,  малини,  полуниці,  чорниці та  меду від кількості молока.  Яку частину ягід потрібно покласти в коктейль?

IІ група - «Математика і режим дня»
  • Складіть режим дня школяра за рішенням завдання.
Сон на 1/8 більше, ніж заняття в школі
Дорога до школи й назад – 1 год
Заняття в школі – 1/4 доби
Прогулянка - 1/16 доби
Підготовка уроків – на 1/6 менше від занять у школі
Дозвілля = прогулянка
Допомога – 1/12 доби
Перегляд телевізора – на  1/24 менше від підготовки до уроків

ІІІ група  - «Математика і здоровий спосіб життя»
  • Турист за три дні подолав 20  км. Першого дня він пройшов 7  км, другого – на 1  км більше. Скільки км пройшов турист третього дня?
  • Відомо, що серед хворих, які  перенесли інфаркт, 1/5 некурящих, решта курящі. Яка частина людей могла б бути здоровою?
  • Сьогодні вчені стверджують, що від наслідків куріння на планеті кожні 13 секунд помирає людина. Скільки людей від наслідків куріння помирає за один урок?


Учитель: Чи може математика допомогти здоров'ю?

VІ. Підсумки уроку

Прийом “Міжпредметні зв’язки”
Здоровя людини на  залежить від способу життя, на  - від спадковості, на   - від стану навколишнього середовища, на   - від системи охорони здоровя (за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я).




Висновок. Необхідно вибрати правильний спосіб життя.
Два блага в житті – будь здоровим і мудрим,
Народ наш завжди виділяв.
Тож бігай, стрибай і учись щиросердно.
А рух – це здоров’я, ти знай!
За Конституцією України, кожна людина має право на життя і здоровя. проте маємо ми й обовязок – берегти своє життя і здоровя.
Якщо ви будете дотримуватись здорового способу життя, то збережете свою енергійність, активність до глибокої старості

VІІ. Домашнє завдання

Домашнє задоволення
Пройти квест «Здорова математика»

Стратегія творчого пошуку Шлях із системи
Для тих, хто зацікавився даною темою, підготувати підбірку задач різних типів на відсотки з теми “Декілька фактів про здоров’я”.


Немає коментарів:

Дописати коментар